מתי לוחצים? הרגע הנכון ללחוץ על הלחצן

צילום זה מסוג אותם הדברים שאו שאתם אוהבים אותם ומתחברים אליהם או שפשוט כדאי שתיתנו למישהו אחר לעשות את העבודה עבורכם. השאלה איך יוצאות תמונות יפות יותר לצלמים מסוימים לעומת תמונות של צלמים אחרים היא שאלה מאוד מורכבת והתשובה לה בהתאם. בבואנו לראות מה באמת קובע את התוצאה הסופית אנחנו רואים שאחד מהגורמים החשובים ביותר זה למעשה הרגע שבו לוחצים, כלומר רגע הצילום. האם הרגע הנכון הוא הרגע שבו שני המצולמים מחייכים זה לזה? האם זה הרגע שבו הם כמעט לוחצים ידיים? או שאולי זה הרגע שבו הגבר בדיוק שובר את הכוס מתחת לחופה? לכל תמונה יש את הרגע שלה והמומחיות של הצלם נמצאת בדיוק בנקודה הזאת – בבחירה של הרגע הנכון. אחד מהדברים שמבדילים בין צלם חובבן ובין צלם מקצוען זו הידיעה הברורה והטבעית הזאת של השנייה הנכונה שבה כדאי ללחוץ ולצלם. לכן, אם גם לכם יש אירוע בקרוב ואם אתם רוצים שהתמונה תצא חלומית, כדאי יהיה לפנות אל צלם לאירועים, שלפני הכול, יש לו שפע רב של ניסיון. רק כך תוכלו לדעת שהוא יילחץ על כפתור המצלמה בדיוק כשצריך, מה שכמובן ישפיע על התוצאה הסופית ועל השאלה האם תאהבו את התמונות מהחתונה, בר המצווה של הילד או מהבריתה של הילדה.

התאורה הנכונה והאיפור

אם חשבתם לרגע שרק השאלה מתי לוחצים ומצלמים תשפיע על התוצאה הסופית ועל התמונות, כדאי שתדעו שאתם טועים. למעשה יש עוד כמה דברים חשובים ואחד מהם זו התאורה. איזו תאורה מתאימה יותר לאישה שלובשת שמלה לבנה? ומה יכול להחמיא יותר לחתן בר המצווה? האם יש קשר בין עור הפנים ובין התאורה הרצויה? האם עדיף שבתמונה התאורה תגיע מקדימה? מאחורה? או אולי מהצד? לא קל לענות על כל השאלות האלה אך מה שבטוח, זה שצלם מקצועי יודע לומר באופן טבעי איך כל תמונה צריכה את התאורה שלה. בנוסף לכך, כמובן שגם השאלה איך אתם מתאפרים לקראת האירוע תשפיע על התוצאה הסופית. יש לא מעט נשים שלפני החתונה בוחרות ללכת למאפרת מקצועית, בין אם זה כדי להדגיש את מה שיפה ובין אם זה כדי להסתיר קמטים או כתמים שצצו על פניהן עם השנים. הצלם, שחייב לפגוש את הכלה הנרגשת לפני האירוע, צריך לקחת בחשבון, בין היתר, את האיפור של הכלה. איפור נכון הוא כזה שגם מצטלם יפה ולכן חשובה כל כך המומחיות של איש המקצוע שאליו אתם פונים. זה שאולי הכלה מביטה במראה ומאוד מרוצה מהאיפור זה טוב ויפה אך אם בסופו של דבר הצלם לא יעשה עבודתו נאמנה, לא יתאים את התאורה הנכונה ולא ייקח בחשבון את האיפור שבו בחרה הכלה, הרי שהתוצאה הסופית לא תהיה מספיק טובה.

תאורה טבעית לצילומים שלפני האירוע

בשנים האחרונות הרבה בני זוג שרוצים להתחתן מזמינים צלם אירועים לא רק לרגע הגדול שבו הם יעמדו ביחד מתחת לחופה או לאירוע כולו, אלא גם לרגעים שלפני השמחה. כלומר, ברוב המקרים הצלם יגיע מוקדם ויתחיל לצלם את הזוג הנרגש שעות לפני האירוע במקומות שונים. יש אפילו צלמים שקובעים עם הזוג ביום אחר, הרבה לפני החתונה, כדי לעשות לזוג צילומים אמנותיים שכוללים טבע, ים, יער או כל נוף אחר שהזוג אוהב. חשוב מאוד לשים לב, גם בתמונות האלה, לתאורה הטבעית ולשימוש בה. מה שיקבע בסופו של דבר האם התמונות יהיו טובות או לא זה לא רק השאלה האם הכלה בחרה שמלה שמחמיאה לה, אלא גם הרקע הטבעי שעליו מצלמים, השעה ביום והתאורה הטבעית. זו הסיבה שבגללה בדרך כלל שקיעה עובדת בצורה נפלאה, שכן מדובר על מספר רב של קרני שמש שביחד יוצרות את התאורה המושלמת לכל תמונה. צלם טוב ומקצועי יידע להגיד לכם לא רק איפה כדאי שתיפגשו כדי להצטלם, אלא גם באיזו שעה ביממה זה הולך להיות הכי יפה. כדאי לקחת בחשבון שמאוד מומלץ לעשות גם את ההשקעה, לקום מאוד מוקדם בבוקר ולהצטלם גם בזריחה. בצורה כזאת תוכלו ליהנות מתאורה מיוחדת שיעניק לכם הטבע ושיהפוך כל תמונה למזכרת מיוחדת במינה.

הרגישות והאינטואיציה

אין ספק שבימינו צילום זה משהו שהרבה אנשים בוחרים ללמוד. יש מי שעושה קורסים פרטיים באינטרנט ויש מי שנרשם לתואר שלם בצילום. בנוסף לכך, יש גם אנשים שבוחרים ללמוד צילום במסגרת סדנאות יומיות ויש מי שפשוט קונה את הציוד הכי טוב ולומד בצורה עצמאית. מה שכן, כאשר אתם מנסים לבחור לכם צלם אירועים מוצלח, כדאי שתזכרו את הדבר הכי חשוב: כל הלימודים הטכניים נפלאים וחשובים, אך בסופו של דבר הם לא מספיק משמעותיים ביחס לאינטואיציה ולרגישות של איש המקצוע. כלומר, זה לא באמת יעזור אם הצלם שלכם יהיה איש מאוד מלומד אם בסופו של דבר הוא יהיה חסר רגישות ואם הוא לא יידע לאתר את הרגעים הכי יפים שיש. לכן אנחנו ממליצים לכם לבחור צלם שיש לו את כל היכולות האלה, כי מה פתאום שתתפשרו על פחות מהטוב ביותר?

מדוע כדאי לראות כמה שיותר תמונות שצילם הצלם המיועד?

לבחור צלם לאירוע זו משימה מאוד מורכבת, כי כפי שהוזכר לעיל, יש הרבה אנשים שאוהבים צילום, לומדים קצת את התחום ומציעים בו שירות להמונים. עם זאת, כמובן שלא כל צלם באמת מגיע עם כל הידע, הרגישות וכל שאר הדברים שצריך, מה שאומר שלא כל צלם יוכל להיות מושלם עבורכם. כאן בדיוק נכנסת השאלה של התמונות שכבר צילם איש המקצוע באירועים אחרים ובהחלט כדאי לעצור בנקודה הזאת ולהתעמק בה. היום כדי לראות צילום שכבר צילם הצלם המיועד אתם לא באמת צריכים לצאת מהבית, כי לאיזה צלם רציני אין אתר עם עשרות דוגמאות? יש משמעות לבחינת הדוגמאות האלה בנחת מקרוב כי זה מעיד הרבה על הצלם. איך הוא מצלם אנשים? באיזה פוזות הוא תופס את כולם? ועד כמה הוא רגיש? האם הוא יודע להעביר בתמונה את הרגעים הכי מרגשים? או שהוא פשוט מצלם את מה ״שנראה לו חשוב״? האם חלק מהתמונות גם אומנותיות ומבוימות? או שהכול ספונטני מהאירוע עצמו? האם חלק מהתמונות גם מגיעות בשחור לבן או שהכול בצבעים? קחו בחשבון את כל הנתונים האלה כי בסופו של דבר, אסור לשכוח שהצלם הוא זה שיקבע איזה זיכרון יישאר לכם מהאירוע. זה לא משנה אם מדובר על אירוע כמו חתונה, בת מצווה או כל חגיגה משפחתית אחרת, כי בכל מקרה בוודאי תרצו לזכור את הדברים בצורה הכי יפה שיש. לכן חשוב לבחור צלם שיידע להנציח את הרגע, להעביר בדיוק את מה שאתם מרגישים ולצלם תמונות מוצלחות.

מחיר ושירות חלומי

יש לקחת בחשבון, כמובן, גם את שאלת המחיר ולהבין מראש על מה בדיוק אתם משלמים כי כל צלם יציע לכם שירות קצת אחר. אם אתם מחפשים את הטוב ביותר ורוצים לדעת שעשיתם בחירה טובה אתם מוזמנים להתקשר אל רפי פרזי, שכן מדובר על צלם מקצועי, רגיש וכזה שאוהב אנשים. כל אלה הופכים אותו לבחירה נפלאה עבור כל אירוע ואתם תראו שגם אתם, כמו כל שאר הלקוחות שלו, תצאו מרוצים, אז למה אתם מחכים?

אולי יעניין אותך גם:

ביטול צו ירושה

4 תנאים לביטול צו ירושה

בישראל ישנן שתי דרכים עיקריות לפיהן מתחלקת ירושה בדרך כלל – על פי צוואה שנחתמה על ידי הנפטר או על פי הדין שמוסדר בחוק הירושה.

קרא עוד »

בוק בת מצווה

גיל המצוות הוא מאורע בהחלט משמח, אך מעבר לאירוע החגיגי – כדאי גם להפיק בוק מיוחד לרגל חגיגת גיל המצוות. בוק בת מצווה יעניק לכם

קרא עוד »

צילום בוק בת מצווה

בוק בת המצווה הוא לא דבר שכדאי לוותר עליו, מעבר להיותו יום חוויתי במיוחד – הוא יעניק לכלת השמחה ולכם כמשפחה מזכרת מדהימה מהאירוע המשמח.

קרא עוד »

השארת תגובה