תאורה זה הכל - על תאורה נכונה בצילום

צילום זה מסוג אותם התחומים שהרבה אנשים נמשכים אליהם בשנים האחרונות והאמת היא, שיש לכך סיבה טובה. ראשית, היום התמונות המצולמות מגיעות אלינו הרבה יותר מהר, כי כבר לא צריך לשלוח אותן לפיתוח במעבדה. אנחנו מצלמים ואחרי שנייה יכולים לראות הכול על הצג, בין אם מדובר על הצג של הטלפון הנייד ובין אם מדובר על הצג של המצלמה המשוכללת. שנית, הציוד היום כל כך איכותי וטוב, עד כי רבים, אפילו אם אין להם מספיק ידע וכישרון, יוכלו להגיע לתוצאות לא רעות בכלל. לכל אלה צריך להוסיף את התוכנות השונות לתיקון ושינוי התמונות, כמו לדוגמה פוטושופ, שכן אפילו אם טעיתם בצילום, ניתן לתקן הכול בעזרת פוטושופ. האומנם זה המצב? והאם באמת כל אדם שתשימו לו ביד מצלמה משוכללת יוכל ליצור תמונות נפלאות? התשובה היא כמובן לא. יש הבדל בין צלם אירועים מקצועי שיגיע לחתונה שלכם ויתעד הכול ובין צלם חובבן ולכן, אם לרגע חשבתם לוותר על שירותי הצלם המקצועי, כדאי שתשקלו זאת שוב.

 

למה התאורה כל כך חשובה לצילומים?

אם נשאל אנשים ככה סתם ברחוב מה נראה להם שמשפיע על איכות התמונה בסופו של דבר, רבים יענו משהו שקשור לצבעים ולרקע. עם זאת, מה שבאמת קובע בסופו של דבר האם התמונות נפלאות או לא, זו הרבה פעמים התאורה. ביכולתה של התאורה להבליט את מה שהיינו רוצים להבליט אך ביכולתה גם להסתיר את מה שלא היינו רוצים שייראו. לכן, אם גם אתם מחפשים את הדרך הכי טובה שיש לצלם נכון, כדאי שתשימו לב גם לתאורה. כשמדברים על תאורה בדרך כלל יש שתי קטגוריות כלליות מאוד גדולות והן: תאורה טבעית אל מול תאורה מלאכותית. אין תשובה אחת נכונה לשאלה איזו תאורה טובה יותר, כי הכול תלוי למעשה בשאלה מה בכלל אתם מצלמים. האם מדובר על צילום אנשים או אולי על צילום של אובייקטים? בנוסף לכך, גם בתוך כל אחת מהקטגוריות הללו ניתן לראות עוד תת קטגוריות שונות כך שבסופו של דבר התאמת התאורה לאובייקט זו תורה שלמה ומומחיות גדולה.

 

אור השמש

לא מעט צלמים חוששים לצלם בחוץ שכן השמש עלולה לעיתים גם להרוס את התמונה. עם זאת, הגיע הזמן להבין שהכול תלוי בזווית שלה, בעוצמה ובעוצמתה. כמובן שבכל שעה ביום האור מגיע בצורה אחרת, מזווית שונה ובחוזק אחר ולכן חשוב כל כך לבחור את הזמן המתאים להצטלם. בנוסף, כדאי לחשוב מראש האם עדיף לצלם את האובייקטים שלנו בשמש חשופה לחלוטין בשעות היום? או שאולי אנחנו מחפשים את הרגע שבו תגיע קרן שמש אחרונה לפני שקיעה? אין ספק שגם השמש החשופה של שעות בין הערביים יכולה להיות נפלאה, במיוחד אם היא מגיחה לה מבין ענפים שונים, שכן זה תמיד מוסיף לרומנטיות ולחושניות של כל תמונה. יש אפשרות גם לצלם בעזרת קרן אור נקודתית שמאירה בדיוק את הנקודה הספציפית שהיינו רוצים להדגיש כך שהמשחק עם התאורה הוא אינסופי. השמש יכולה גם להיות אחורית ואז ליצור תחושה יותר של תמונה "מרוחה", עתיקה ורומנטית ולכן זה עוד אפשרות טובה. אור השמש זו התאורה הכי טבעית ויפה שיכולה להיות לצילומים ולכן, אם גם אתם מזמינים היום צלם אירועים לחתונה, כדאי שתיפגשו איתו בחוץ גם לתמונות שונות. אם תזמינו צלם מקצועי שמכיר את התחום הזה על בוריו הוא יידע להגיד לכם באיזו שעה להיפגש ובעיקר איפה, כך שניתן יהיה לנצל את השמש בצורה הטובה ביותר לכל תמונה ותמונה.

 

תאורה מלאכותית בסטודיו של הצלם

הקטגוריה השנייה של תאורה היא כמובן התאורה המלאכותית וכאן צריך לעשות הפרדה בין תאורת אולם האירועים ובין התאורה שמחכה אצל הצלם. חשוב להבין שאם אתם פונים אל צלם מקצועי ורציני, הרי שיהיה לו סטודיו עם כל הציוד הנדרש. חלק ממה שקורה בסטודיו הזה זו העבודה שניתן לבחור את הרקע המתאים ביותר לכל תמונה וגם את התאורה. יש היום ציוד כל כך משוכלל עד כי ניתן אפילו לדמות את אור השמש כאשר מצטלמים בסטודיו, מה שאומר שאפילו לא תצטרכו לצאת החוצה כדי לעשות את כל תמונות האירוע שלכם. בסטודיו אפשר "לשחק" עם התאורה איך שרוצים, לקבוע מאיזו זווית היא תגיע ועד כמה היא תהיה מאסיבית או לא, מה שאומר שהתמונה תצא בסופו של דבר בדיוק בהתאם לתוכנית. לעומת זאת, בדרך כלל באולמות של אירועים זה לא המצב ולכן שם הצלם יצטרך להיות הרבה יותר יצירתי. כלומר, התאורה שיש באולם היא התאורה שיש ואי אפשר להתחיל לשנות אותה רק כדי שהאורחים שלכם ייצאו יפים יותר או פחות. מצד שני, אם הצלם מקצועי ואם הוא מגיע עם הציוד הכי משוכלל שיש, הוא יוכל להשתמש בעדשות המתאימות ובכל מיני כלים לצמצום אור, מה שישפיע על התוצאה הסופית ועל השאלה האם התמונות יהיו מחמיאות או לא. בנוסף לכך, אסור לשכוח שכל מה שקורה באולם האירועים הוא בעיקר ספונטני, מה שאומר שהצלם צריך להצליח "לתפוס את הרגע". זה אומר שכשהוא מצלם הוא צריך לקחת בחשבון את כל הנתונים השונים, בין אם זה כולל את החיוך של האורחים שלכם, את החיבוק או את הרגע שבו הם עומדים בצורה מושלמת ביחד לאור שמגיע.

 

תמונות עם מעט אור

עוד קטגוריה שהרבה צלמים בוחרים לעשות בה שימוש באירועים שונים, זו גם הקטגוריה של כמה שפחות אור. תמונות כאלה הרבה פעמים נראות לנו מאוד מסקרנות שכן למעשה האור נכנס, בין אם הוא טבעי ובין אם הוא מלאכותי, ומאיר נקודה אחת ספציפית. בתמונות כאלה אנחנו בדרך כלל לא מתעניינים בכלל במה שקורה מסביב או אפילו בכל חלקי הגוף של האובייקט, אלא בנקודה הספציפית שאותה האור מאיר. חשוב להבין שתמונות כאלה בדרך כלל לא מתאימות לאירועים שכן חלק מהעניין באולם אירועים זה שתמיד יש תאורה ובדרך כלל היא חזקה וכמה שיותר שמחה.

 

הכישרון וההחלטה הנכונה בכל רגע נתון

כעת אתם בוודאי בטוחים שכל מה שהופך צלם מקצועי לצלם טוב במיוחד זו היכולות שלו לתפוס את הרגע הנכון ולשלב אותו עם התאורה המושלמת. עם זאת, כדאי לדעת שבפועל זה לא לגמרי כך שכן תמיד יש משמעות גם לשאלת הכישרון הטבעי של הצלם, לציוד שבו הוא משתמש ולאינטואיציות שלו. כלומר, זה שצלם יידע את כל התאוריה וזה שאולי יהיה לו ציוד מושלם זה עדיין לא יגרום לכך שהתמונות שהוא יצלם תמיד תהיינה יפות. לכן, כאשר אתם מחפשים לכם צלם מקצועי לאירוע או לכל מטרה אחרת, כדאי שתבדקו גם אם הוא פשוט מוכשר ואוהב את המקצוע. אם אתם מחפשים היום את הצלם המושלם לאירוע שלכם ואם אתם רוצים להבטיח שתאהבו את התמונות מהחגיגה, אתם מוזמנים ליצור קשר. שמי רפי פרזי ואני חי ונושם את עולם התמונות. אני אוהב צילום, אוהב אנשים ויש לי שנים רבות של ניסיון בתחום, אז למה שלא תזמינו ממני שירות לחגיגה הקרובה שלכם כבר עכשיו?

אולי יעניין אותך גם:

רקע לצילומים

כיצד בוחרים רקע לצילום

כיצד בוחרים רקע לצילום בעידן שבו אנחנו חיים הרבה אנשים בטוחים שצילום זה מסוג אותם הדברים שכל אחד יוכל לעסוק בו. זה מתחיל בכך שהיום

קרא עוד »

השארת תגובה