השוואה: העין שלנו מול עדשת המצלמה

רבים מתעניינים בצילום בשנים האחרונות ולכן ברור מדוע התחום הזה יכול להיות מרתק גם עבורכם. עם זאת, רגע לפני שאתם הולכים ומוציאים הון עתק על קניית הציוד הכי משוכלל ומתקדם שיש בתחום הזה, כדאי שתלמדו דבר או שניים על צילום אירועים, תתעמקו בכך ותראו האם התחום הזה יכול להתאים לכם כמקצוע לחיים או לא. בבואנו לראות מהם המקורות של המצלמות שהיום כולנו עושים בהן שימוש, אנחנו רואים שההשראה הגיעה לא פחות מאשר מהעין האנושית על חלקיה השונים. במילים אחרות, המצלמה למעשה מנסה לדמות את פעולת העיניים, בין אם זה כולל את השלב שבו העין קולטת את התמונה, מעבדת אותה, מפענחת או פולטת. זה בדיוק מה שעושה כל מצלמה ולכן בהחלט ניתן לומר שעדשת המצלמה מנסה לחקות את פעולת העין. לא קל לבצע עבודה כזאת שכן אם יש משהו משוכלל בגוף האדם זו העין שלנו. עם זאת, בהחלט ניתן לראות שהיום עדשות המצלמה הרבה יותר משוכללות ממה שהיה בעבר שכן בימינו ניתן ליהנות ממצלמות עם רזולוציה נפלאה ורגישות מפתיעה.

מה באמת משפיע על התמונות הסופית שתתקבל?

בבואנו לראות איך יכול להיות שיש מצלמות שמצלמות בצורה טובה יותר לעומת אחרות, אנחנו רואים שיש כמה גורמים שישפיעו על התוצאה הסופית. ראשית, השאלה עד כמה עדשת המצלמה רגישה יכולה להשפיע על התמונה, בין זה אומר רגישות לתנועה ובין אם זה כולל את הרגישות לתאורה בזמן הצילומים. שנית, השאלה כמה זמן עובר בין הרגע שבו לחצנו על כפתור הצילום ועד הרגע שבו המצלמה באמת מצלמת משפיע גם הוא על ההבדל בין המציאות ובין התמונות. בנוסף לכל אלה, כמובן שגם סוג המצלמה יכול להשפיע על השאלה האם התמונות תיראנה יפות או לא וגם, כמובן, כמות וזווית האור והרקע בצילום.

הכישרון של מי שעומד מאחורי העדשה

איך אפשר לדבר על המצלמה, על הפעילות שלה ועל התמונות הסופיות ולא לדבר על מי שעומד מאחורי העדשה ומצלם? בסופו של דבר, מי שמצלם את התמונות הוא זה שיקבע האם התוצאה הסופית תיראה מספיק יפה או לא. זה מתחיל אומנם בכך שהציוד עצמו חייב להיות כמה שיותר טוב אך זה ממשיך ביכולת של הצלם לתפוס את הרגע הנכון. האם הרגע המרגש ביותר באירוע הוא הרגע שבו החתן והכלה מתנשקים? או שאולי זה דווקא הרגע שבו החתן מסתכל בחשש על כוס היין שבה הוא משקה את הכלה? כמובן שאין תשובה אחת נכונה לשאלה הזאת וכאן בדיוק נכנס הכישרון של הצלם. במילים אחרות, זה ממש לא יעזור אם לצלם שלכם יהיה את כל הציוד הכי משוכלל שיש ואת העדשות הכי טובות, כי אם הוא לא יוכל להפיק מהן את הטוב ביותר הרי שהתוצאה הסופית תהיה תמונה שאינה מספיק טובה.

בחרו צלם שיודע לנצל כל פונקציה במצלמה

אתם תוהים לאיזה צלם אירועים כדאי לכם להתקשר כדי להבטיח שבסופו של דבר כל התמונות תיראנה נפלא? אם כך, אין ספק שהדבר החשוב ביותר זה לבחור איש מקצוע שיודע לתפעל את כל הציוד המיוחד שיש לו ביד. זה אולי נשמע לכם כמו משהו בנאלי, אך בפועל זה לא מדויק. העניין הוא שבימינו כל אדם יכול לקנות מצלמות משוכללות עם עדשות שמדמות את פעילות העין שלנו אך לא כל אחד יידע איך להשתמש בציוד הזה נכון. לכן כדאי לכם לבדוק, בין היתר, מה ההשכלה של איש המקצוע שאליו אתם מתקשרים. זה לא משנה אם הוא עובד בתחום מזה שלושים שנה או שיש לו רק ניסיון של עשרים שנה, כי מה שבטוח זה שהוא חייב להיות גם איש מקצוע שיודע להפעיל את כל הציוד הטכני הזה. אם משלבים בין הציוד הטכני הכי מקצועי שיש ובין הרגישות לאנשים, אז מקבלים תמונות יפות באמת שנעים להביט בהן בכל פעם מחדש.

היכולת לעבד ולזכור הכול

עוד הבדל שנוכל לציין בין עין העדשה ובין העין האנושית, זו היכולת לזכור הכול. בעוד שהמוח שלנו אומנם מעבד את הדברים מאוד מהר ושוכח חלק מהם, הרי שעדשת המצלמה לא שוכחת כלום. זה מה שהופך את המצלמות המשוכללות של ימינו לציוד מוצלח כל כך, שכן המצלמות הללו לא שוכחות דבר ויתרה מכך, תוך שניות ספורות הן מספקות לנו תמונות שאחר כך יכולות ללוות אותנו לשנים רבות. כמובן שאין צורך לשמור את כל התמונות אך עצם הידיעה שזה אפשרי זו אכן ידיעה מרגיעה. לכן זה גם לא מפתיע שבימינו כאשר מזמינים צלמי אירועים בסופו של דבר אנחנו מקבלים כמויות אדירות של תמונות וחלק מהן בהחלט יפות במיוחד.

כל מה שרציתם לדעת על הזמנת צלם אירועים

הזמנת צלם אירועים זה מסוג אותם הדברים שבהחלט כדאי להשקיע בהם מחשבה. כפי שראינו, הצלם שלכם צריך להיות איש מקצוע מוביל עם הציוד הכי מתקדם שקיים. עם זאת, בסופו של דבר, הצלם צריך גם לגבות מכם מחיר אטרקטיבי כי זה לא באמת הגיוני לשלם סכומי עתק על שירות כזה. לכן חשוב לקבל הצעות מחיר מפורטות ולראות איפה השירות יוצא לכם יותר זול. מצד שני, אם המחיר יבוא על חשבון האיכות, הרי שעדיף יהיה בסופו של דבר לשלם קצת יותר ולהיות בטוחים שאתם פונים אל הצלם הכי טוב שיש. אם אתם מחפשים צלם איכותי, מקצוען וכזה שיודע לתפוס בכל אירוע את הרגעים הכי יפים, רפי פרזי הוא האדם שלכם. רפי הוא איש מקצוע שאוהב את העבודה שלו ואוהב אנשים, מה שגורם לכך שבסופו של דבר כל תמונה שלו מהווה מזכרת נפלאה, אז למה אתם מחכים?

אולי יעניין אותך גם:

ביטול צו ירושה

4 תנאים לביטול צו ירושה

בישראל ישנן שתי דרכים עיקריות לפיהן מתחלקת ירושה בדרך כלל – על פי צוואה שנחתמה על ידי הנפטר או על פי הדין שמוסדר בחוק הירושה.

קרא עוד »

בוק בת מצווה

גיל המצוות הוא מאורע בהחלט משמח, אך מעבר לאירוע החגיגי – כדאי גם להפיק בוק מיוחד לרגל חגיגת גיל המצוות. בוק בת מצווה יעניק לכם

קרא עוד »

צילום בוק בת מצווה

בוק בת המצווה הוא לא דבר שכדאי לוותר עליו, מעבר להיותו יום חוויתי במיוחד – הוא יעניק לכלת השמחה ולכם כמשפחה מזכרת מדהימה מהאירוע המשמח.

קרא עוד »

השארת תגובה