שיפוץ אולם אירועים – איזה מזגן מתאים וכמה הוא עולה

אולם אירועים הוא חלל גדול, שבו נערכים מעת לעת חגיגות וטקסים שונים המסמלים צמתים חשובות בחייו של אדם יחיד, זוג, משפחה או קבוצת אנשים הנאספים יחד באולם אירועים או חלל אחר לציין את המועד. מעבר לאסתטיקה ולמראה היפה והאיכותי, שעליהם אמונים בדרך כלל מעצבי הפנים, חייב אולם אירועים לעמוד בשתי אמות מידה חשובות נוספות – נוחות מצד אחד ובטיחות מצד שני. לפיכך, כאשר מתבצע שיפוץ אולם אירועים, חייבים לקחת בחשבון את כלל אמות המידה כאמור לעיל. צריך להתחשב בגודל האולם, איזה ריצוף שיש האדריכל ממליץ לרצף ויש עוד המון פרטמטרים שצריך לקחת בחשבון. בשורות הבאות נעסוק בעיקר במיזוג האוויר. איזה מזגן מתאים לאולם אירועים? כמה עולה מזגן או סוג המיזוג המתאים עבור האולם כאמור? כל התשובות בהמשך המאמר.

 

מנוע מזגן תעשייתי

איזה סוג מיזוג מתאים לאולם אירועים

אולם אירועים הוא חלל אחד גדול, שיש ליצור בו טמפרטורה אחידה ולשמור עליה לאורך כל האירוע. כיוון שכך, נדרשת מערכת מיזוג אוויר(עוד על מערכות מיזוג אוויר ניתן לקרוא כאן) שתתאים לגודל החלל ותאפשר שינוי טמפרטורה מהיר במקרה הצורך מצד אחד, ומצד שני שמירה על טמפרטורה קבועה ועל לחות ברמה סבירה באוויר. לכאורה, ניתן למזג את האולם בעזרת כמה מזגנים, שלכל אחד יש יחידה נפרדת מחוץ לאולם וכולם כאחר מופעלים על מנת לשמר את הטמפרטורה הרצויה. למעשה, מדובר על פתרון מסורבל למדיי, שרק במקרים נדירים יחסית אם בכלל, אפשר להשתמש בו. האופציה השנייה הינה מערכת מיזוג מרכזי – מערכת שבה יש יחידת מיזוג אחד המשפיעה על כל החלל הפנימי. בדרך כלל, שיפוץ אולם אירועים כולל החלפה של מערכת המיזוג הקיימת ובנייה של מערכת מיזוג מרכזית. מדובר במערכות דומות מאד למערכות מיזוג האוויר הנהוגה בקניונים, כמו גם בחללים מקורים אחרים.

עלויות של מיזוג אולם אירועים

העלויות של מיזוג האוויר הן מורכבות מאד והן קשורות באופן הדוק בכמה אמות מידה. בין השאר – סוג המיזוג, אופי העבודה הנדרשת על מנת להתקין אותו והעלויות של המזגנים עצמם – יחידות הקירור והיחידות הפנימיות. העלויות יכולות, לפיכך, לנוע בטווח של עד כמה עשרות אלפי שקלים. העלויות הן בהדרך כלל תוצאה של איכות המערכת שנבחרה, ההספק שלה וגודל החלל שאותו היא נדרשת למזג. קשה עד בלתי אפשרי לספק הערכה מדויקת יותר מזאת שצוינה כאן, בלי לדעת אל נכון את גודל החלל ובלי לדעת את סוג המזגן שבעלי הנכס מעוניינים להתקין.

איך לבחור מזגן לאולם אירועים

בחירת המזגן צריכה לתת מענה לכמה סוגיות: בין השאר, אופי המיזוג צריך להתחשב בגודל החלל ובאופי הפעילות בו. בנוסף, אם מדובר ביותר מחלל אחד, כמו למשל קומפלקס אולמות אירועים, ההתייחסות תהיה שונה מזאת הנוגעת לחלל יחיד. ההמלצה הגורפת שלנו היא להסתייע במומחה למיזוג, בעיקר אם מדובר במקום הכולל מספר חללים גדולים, שפחות בחלק מהזמן יכול להיווצר מצב שבכולם מתקיימים אירועים בעת ובעונה אחת.

 

השארת תגובה