צוואה בוידאו אישי שלאחר המוות

החוק הישראלי העוסק בענייני צוואה וירושה מגדיר צוואה חוקית כצוואה כתובה על נייר, שנכתבה בנוכחות עדים, שאינם צד אפשרי בצוואה, כלומר אינם נמצאים ברשימת היורשים של המצווה.

יחד עם זאת, גם כאשר הצוואה ערוכה וחתומה כראוי, עלולים לקום לה מתנגדים מתוך המשפחה או מחוץ לה, הטוענים כי הצוואה נערכה בתנאים לא קבילים וכי יש לחלק את רכוש הנפטר לפי דרישה אחרת.

כדי למנוע מקרים מסוג זה, מומלץ לצלם את מעמד עריכת הצוואה בוידאו, אותו אפשר להציג במקרה הצורך גם בבית המשפט.

 

צוואה מצולמת בוידאו – מה זה בדיוק?

צוואה היא אמנם עניין משפטי חשוב ורציני, אבל היא גם הזדמנות להשאיר לאנשים אהובים מסר, אותו הם יוכלו לקבל לאחר המוות.

צוואה מצולמת מאפשרת למצווה לפרט את השיקולים שלו לחלוקת הרכוש והממון לאחר המוות, אך בעת עריכה של צוואה מצולמת, המצווה יכול להשאיר גם מסרים אישיים, להעלות זכרונות משותפים, להביע אהבה ועוד.

צוואה מצולמת יכולה להיות אפילו אקט זוגי, שבו בני הזוג מחלקים את רכושם בתוך החלטה משותפת, אך גם חולקים את סיפור ההיכרות שלכם, משתפים בזכרונות מרגשים ועוד.

 

למה צוואה מצולמת עדיפה על צוואה כתובה

צוואה מצולמת בנוכחות עדים קבילים, היא מסמך חוקי לכל דבר, שבית המשפט מייחס לו אמינות רבה ולכן קל לבית המשפט להתייחס לצוואה כזו כאל הוראה ישירה של הנפטר.

צוואה בוידאו אינה משאירה כמעט מקום לספק – אפשר לראות את שפת הגוף והבעות הפנים של המצווה בעת דיבורו, קל יחסית להבין את דבריו, כך שלא נשאר מקום לפרשנות, העלול לגרום למריבות וסכסוכים בתוך המשפחה בהמשך.

המצווה יכול להשאיר בנוסף לצוואה רשמית גם מסר אישי למשפחתו ואוהביו ואחרון חביב – צוואה מצולמת מונעת כמעט לחלוטין את אפשרות הערעור.

 

כיצד עורכים צוואה בוידאו אישי?

כדי להסיר כל ספק באמינותה של הצוואה, יש לערוך ולצלם אותה בנוכחות עדים בלתי תלויים וכן בנוכחותו של עורך דין צוואות, שיבטיח את מעמדה החוקי של הצוואה המצולמת.

עורך דין מומחה לענייני צוואה וירושה יכול להנחות את המצווה בעת כתיבה והקלטה של הצוואה, כדי להתאים אותה לנהלים ודינים בתחום הצוואה והירושה, בהתאם להוראת החוק ופסיקת בית המשפט העליון.

יש לא מעט חברות העוסקות בעריכה של צוואה מצולמת, בהתאם לכל התנאים והנהלים הנדרשים לפי חוק. אלה גובות עבור השירות מעט יותר מאשר נהוג לדרוש עבור עריכת צוואה רגילה, כך שגם בהיבט הכלכלי מדובר על פורמט משתלם ביותר.

 

לסיכום

עריכת צוואה מצולמת היא פעולה משתלמת, נוחה ואמינה, המגנה על הצוואה מפני מאבקים, ערעורים וסכסוכים משפחתיים.

התהליך יכול להיות קל, נוח ואפילו מהנה ובעיקר להעניק ביטחון מלא למצווה, שהצוואה שלו תתקיים כלשונה וללא עוררין.

מצלמה

השארת תגובה